Saturday, 21 January 2012

Mari Belajar Sejarah Melaka


Mereka adalah pendekar2  tersohor yang menjadi kegilaan dan sering muncul dalam mimpi indah gadis2 ketika itu. Malang sekali mereka tiada akaun Facebook ,Twitter , Myspace, atau jauh sekali akaun Maybank. Kalau tak, mungkin fans mereka lebih banyak dari fanpage facebook Justin Bieber. Disebabkan aku adalah rakyat Melaka yang sejati, maka anda tanya lah aku apa saja tentang sejarah Melaka. Pasti aku dapat menjawab nya dengan cepat dan tepat tanpa perlu menggunakan sebarang enjin carian seperti Google dan sebagainya. 

Selepas bertahun2 anda tinggalkan dunia persekolahan, masih kah anda ingat akan nama penuh mereka, tarikh lahir mereka dan apakah nama isteri2 mereka? Jika tidak..Ayuh! Mari kita menguji tahap kecintaan anda pada tajuk sejarah Tahun 5 ini.


Jika Hang Tuah , Hang Jebat , Hang Lekiu , Hang Kasturi dan Hang Li Po (Eh?) sedang kebuntuan tidak tahu apa yang mahu mereka buat sempena cuti Chinese New Year, apakah aktiviti yang mereka akan lakukan?


..............................






.............................





..................................






...................................


They HANG OUT.

p/s : soalan ini tiada dalam UPSR yer adik2.

~ Happy Chinese New Year ~ :)

aku pendekar HangPeh..


Tuesday, 17 January 2012

Wordless Wednesday #2


Bertua dengan ku...


I've hurt myself by hurting you..

Smile While U Still Have Teeth! :)

smile while u still  have teeth! :)


Setelah sekian lama, akhirnya aku diberi kekuatan untuk menyerahkan diri dan gigi ku kepada seorang doktor wanita untuk dinoda. Aku lupa bila kali terakhir gigi ku ini di scaling. Jadi, selama bertahun tahun yang aku lupa tempohnya, segala saki baki makanan, telah membiak dengan aktif dan girangnya di celah2 gigi ku hingga terhasil lah calculus yang berbagai warna.


Aku membuat temu janji dengan seorang doktor gigi wanita yang diragui status bujang nya pada pukul 9 pagi. Tapi apakan daya, tidak ku minta lahir begini..aku seorang melayu yang melayu. Tidak cukup melayu kalau aku tidak berjanji melayu. Aku terlewat bangun pagi itu dan akhirnya temujanji di tangguh kan ke pukul 2pm.


Perasaan apabila gigi anda discaling secara jujurnya adalah horrible sekali. Ok jika hendak dibuat analogi, bayangkan anda meletakkan gigi anda di dinding, kemudian anda seret gigi anda atas dan bawah. Bayangkan pun sudah terasa ngilu bukan? Sakit tu sikit-sikit je apabila gusi kau pun ditoron sekali tapi perasaan ngilu tu yang aku tak tahan. Memang menggelupur2 aku di atas kerusi bagaikan mangsa yang mahu dinoda oleh doktor wanita yang jelita.


Sesekali aku disuruh untuk meludah dan berkumur. Darah keluar dengan banyak nya.. dan sungguh malang kerana hari itu aku memakai baju berwarna putih. Seperti aku baru lepas melakukan pembunuhan pula bila mana darah terpercik2 di baju ku. Penyeksaan ke atas gigi ku berakhir kira2 selepas 15 minit. Perasaan sungguh lega dan gigi ku terasa sungguh lapang seperti pagar2 rumah kerana jarang dan ada ruang.


wajah gigi yang kacak selepas berjaya discaling.. :)


Sepatutnya jika anda seorang manusia normal yang sayangkan gigi anda tanpa perlu ditoron dengan kejam, scaling gigi ini harus dilakukan at least setahun sekali. Bukannya sehingga lupa kali terakhir gigi discaling seperti aku ini.

*auto published

Friday, 13 January 2012

Dalam Hidup, Tak Semua Benda Yang Nak, Kita Akan Dapat..

Permulaan 2012, hidup aku masih tiada perubahan.
Masih belum nampak jalan.
Tapi Alhamdulillah, untuk bulan Jan nie, akhirnya aku dapat juga beli sehelai motor. Motor tu penting untuk aku kehulur kehilir mengukur jalan. Walaupun aku tak dapat nak angkat motor yang aku idamkan2 hingga mengigau di malam hari. Aku harus bersyukur dengan apa yang ada. Perjalanan hidup ini tak semudah yang diimpikan.


Perancangan selepas ini, KERJA.
*sambil layan lagu ini*


YOUR FUTURE DEPENDS ON WHAT YOU DREAM?
SO,GO TO SLEEP! :)


Hoyeh!

lalalalala~~~~~~zzZZzzZZz

bertua denganku..

Wednesday, 11 January 2012

There is a light at the end of every tunnel! Just pray it’s not a train!! :)

Malam ni aku rasa down sangat2. Selama 2_  tahun ( sila isi ruang kosong dengan nombor kesukaan anda) aku hidup, terlalu banyak kegagalan yang aku temui. Aku buntu, dan aku masih mencari2 hala tuju hidupku.

Bagi aku, hidup aku sekarang,  hanya menyusahkan orang2  sekeliling aku. Dan aku harus berubah. Aku kena berusaha  dan buat yang terbaik untuk diri aku sendiri. Kadang kala aku rasa aku dah putus asa dengan hidup ni!..Pada mereka yang memandang aku ketawa, aku gembira. Tapi di dlm,aku sepi..dan masih mencari2 erti hidup ni.

Aku berharap, sempena tahun baru, akan membawa sinar baru dalam hidup aku. Umur semakin lama semakin meningkat, mata pun semakin rabun,rambut semakin kurang hitam hingga terpaksa dye. Dan sekarang umurku dah 2_ tahun, (sila isi ruang kosong dengan nombor kesukaan anda) aku masih tak punya apa2. Hidup aku masih kosong.

Tapi, aku tahu aku tak keseorangan, aku ada Dia. Hanya Dia yang mampu menyelesaikan semua masalah aku. Aku juga ada keluarga yang menyayangi walau sebusuk mana pun aku ni. Dan aku ada kau..wahai budak kecik. Aku tahu kau sentiasa ada diwaktu aku susah dan senang. Tapi banyak nya,bila aku susah la.. Aku harap kau faham kenapa aku marah kau malam tu,sebab hidup aku terlalu kusut, dan aku tak nak susahkan hidup kau lagi..

Malam ni.., aku perlu masa untuk bersendiri. .

Berfikir, dan mencari..

Semoga akan ada jalan keluar untuk semua ini..

Insya-Allah.Doakan aku.

Selamat malam dunia..

 " Busuk , aku nak kamu tahu aku sentiasa ada untuk kamu " - Budak Kecik



Tuesday, 10 January 2012

Wordless Wednesday #1





Haiwan apa yang paling hensem?!


Ayam!


(ayam : I am..get it?)


such a bad joke! :)

Tiada JANTINA

Tahniah..


Anda telah berjaya melahirkan sebuah blog dengan selamatnya.


Tanpa jantina.


Post pertama.


Sekian,terima kasih.